HTML

kis vasúti történetek

Ötven évnyi vasúti szolgálat megannyi érdekes történetét osztom meg ebben a blogban.

HTML

Utolsó kommentek

  • Péter Vojnesich: @v2peti: Ez így igaz, első kézből hallottam ezt az infót. (2022.01.30. 21:09) Rangfokozatok
  • Adani: Orosházán történt, az egyik sorompó őrhelyen, mikor még nem volt villanyfűtés a bakterházban csak ... (2020.06.25. 16:50) Ugratások, tréfák
  • -terIst: Örülök, hogy tetszett. Köszönöm, hogy olvastad (2019.11.13. 11:52) "Gombó kinn van"
  • Frady Endre: Jó kis sztori! :) (2019.11.13. 11:34) "Gombó kinn van"
  • peronkakas: @Adani: Nagyon jó történet ez is. Nem mondom, hogy máshol nem történnek hasonló esetek, de a vas... (2017.10.17. 12:15) Ugratások, tréfák
  • Utolsó 20

Ugratások, tréfák

2010.03.21. 15:16 walteristvan

            Minden közösségben előfordul, hogy valakit kiszemelnek a többiek és a tréfák, viccek célpontjába helyezik.
Előfordul, hogy az áldozat nem ugyanaz a személy, hanem alkalmanként változhat.
Ilyen alkalom lehet a házasságkötés, (gyermek  esetleg unoka) születés, de akár a szeretett footballcsapat veresége is.

Az 1960-70-es években még volt Vasúti rendőrség.  A rendőr örs kinn volt az állomáson és egy-két vasúti rendőr mindig szolgálatban volt.  Nagyon sokszor segítettek a renitenskedők megfékezésében.
De állandó téma volt egymás ugratása, bosszantása is.
Ha a rendőr hallott egy viccet, úgy mesélte, mintha vasutasokkal történt volna.  Persze a vasutas ugyanezt a másik rendőrnek már úgy mondta, hogy a rendőrrel történt.
A rendőrök például a munkaköröket úgy rangsorolta, hogy: rendőr, postás, vasutas.
A vasutas persze, hogy a sorrendet megfordította.

A postásokkal is együtt dolgoztunk. Akkor még a posta a leveleket, csomagokat vasúton továbbította (egyéni véleményem, hogy a küldemények előbb célhoz értek, mint jelenleg).

A postásnak sem volt kitörő véleménye a vasutasokról, pedig ugyanazon a munkahelyen, ugyanolyan beosztásban dolgoztak ők is.
A forgalmi irodában a vonatra várva meséli a postás:  Van három fiam. Az egyiknek nagyon ügyes keze van, elküldöm asztalosnak,  a másik mindig a motorral babrál, autószerelőnek taníttatom.  A harmadik egy kicsit lusta meg buta, azt elhozom a vasútra.
A menesztőtárcsával zavartuk ki a forgalmi irodából.

Zajlott tehát az ugratás oda-vissza. Olyan azért nem történt, talán azért, mert nem volt rá adódó alkalom, mint amit a buszon szokott mesélni a Hollós Jóska (az idős barátiak emlékeznek rá), hogy a kollégái lehegesztették a talicskáját, amíg ő mással volt elfoglalva.

Nagyon sokszor úgy alakul, hogy a közösségben akad egy balek, akivel minden viccet, tréfát ki lehet próbálni. Nálunk is volt ilyen. Nem mondom a nevét, mert nem az a lényeg.
Vele művelték azt, hogy a kabátja hátuljára dróttal nyúllábat kötöttek. Így kerékpározott haza, ráadásul a Baross úton végig, hogy csóválta tekerés közben a nyúlfarkat, a járókelők nagy örömére.
Vele történt, hogy télen a vagonból szerzett jó minőségű sziléziai "Gomulka" szenet, amit azért vitt a szolgálati helyére, hogy jó meleget teremtsen, a ravasz kollégák kicserélték ugyanolyan fényes és darabos kátrányra.   Égett mint a zsír.
Csak hajnalban  vette észre, hogy a nem ég a tűz a kályhában. Utána még nagyon sokáig.
Ki kellett cserélni a tűzhely egész belsejét, mert beleolvadt a kátrány, ráadásul  olyan illata lett, hogy nem lehetett a bódéban megmaradni.
Az is vele esett meg, hogy ki kellett mennie a Rendező pályaudvar végére, valamiért.
A kocsirendezők éppen akkor húztak ki egy kocsisort egy közeli vágányról.  Megkérte a tolatásvezetőt, hogy vigyék ki őt is a szerelvénnyel.  A tolatásvezető mutatta neki melyik kocsiba másszon fel.  Fel is kapaszkodott.  A nyavalyások azt viszont nem árulták el neki, hogy abban a kocsiban előtte meszet szállítottak, amit nem régen raktak ki.  De hamar észrevette, mert jól meg is rángatták a kocsisort, hogy hadd szálljon a mészpor. Az utazás után még egy hétig prüszkölt.

A következő eset is vele történt, bár az úgymond nem készakarva.
Kollégánk, aki mellesleg mindig szerelmes volt. Jelen pillanatban az egyik hangosbemondó kislányba, akinek előző este olvasta fel  a fiatal koromban írt szerelmes verseimet, amit elkért tőlem kölcsön. Persze nem árulta el, hogy azokat nem ő írta.
Ebben az időben bárcázó volt, akinek az a dolga, hogy az állomásra érkező kocsikra különböző színű és feliratú bárcákat ragasszon, minek alapján a kocsirendezők a megfelelő vágányra tudták juttatni a vagonokat. A bárcák ragasztásához csirizt használtak.
Ezt úgy készítették, hogy gesztenyeliszthez vizet öntöttek, jól elkeverték és kész.
Gesztenyelisztért, ha elfogyott,fel kellett menni az állomás túlsó végén lévő Szertárba.
Éppen elfogyott.  Kerékpárra ült és egy bádogdobozzal felnyargalt a Szertárba.
Megtöltötték a dobozát gesztenye lisztel és már tekert is vissza. 
Az eső szép csendesen megeredt.  Választhatott volna más útvonalat is, de ő vesztére a forgalmi iroda előtt hajtott el, mert a hangosbemondó kislány éppen a forgalmi ajtajában állt.  Ezt nem lehetett kihagyni.  Sportosan vette be a kanyart, de a bicikli megcsúszott a sínen  és ő ott hevert a kislány lábai előtt. Ez még nem lett volna baj. De a gesztenyeliszt zöme a nyakába , ruhájára borult és ott  rövidesen csirizzé változott. (A posztózubbonyt el lehetett dobni, mert ezt már kimosni nem lehetett)
El lehet képzelni, hogyan érezte magát. A kislány azonnal vette a lapot és megjegyezte:
Ejnye L.,  idáig szerettem, de ezek után már nem.  Ez rosszabbul esett, mint a csiriz.

Április elsején, amit a bolondok napjának neveznek, néhányan sok huncutsággal próbálkoztak.
Érdekes, hogy nagyon kevesen engedték magukat átverni. Mintha mindenki készült volna rá, hogy senkinek nem szabad elhinni semmit.
Azért volt aki horogra akadt.  A hajdani távírásznak például a morse távírón olyan szöveget nyomtak, hogy a szénhiányra tekintettel a gőzmozdonyokat holnaptól szalmával kell tüzelni, ezért a mozdony után 10 db szalmával rakott kocsit kell továbbítani.
Vitte a táviratot nagy felháborodással a főnökhöz, aki persze jól kinevette.

A Főnöknél is megnövekedett ezen a napon a forgalom, mert néhányan "bevették", hogy azonnal jelentkeznie kell a főnöknél. A főnök már azzal fogadta őket, hogy tudjátok milyen nap van?

A legdurvább tréfa az volt, amikor a tolatásvezető egyik éjszakai szolgálatban, a mai szlengben "megszívatta" az álmos mozdonyvezetőt.
A "vezér" úr már este óta nagyon lagymatag volt. Kétszer-háromszor el kellett mondani egy-egy parancsot, mire hajlandó volt végrehajtani.  Hajnali fél három körül, amikor már mindenkit le tud teríteni az álmosság, a tolatásvezető szólt a kocsirendezőjének, hogy menjenek be a bódéba pihenni.  A mozdonyvezetőnek erről egy szót sem szóltak.
A mozdony "üres" volt, nem volt ráakasztva egyetlen kocsi sem.
A tolatásvezető a bódéból továbbra is szóval tartotta a mozdonyvezetőt a tolatórádión keresztül. Adta a parancsokat: "Gyere előre!",   Megállsz!", " Húzzál vissza!",  "Lökd meg!",
"Betolsz a harmadikra!",  "Állj meg!",   "Húzzál vissza!".
Ez ment félórán keresztül.   A mozdonyvezető csak jött-ment a mozdonnyal.
A Térfelvigyázó. váltókezelő, kocsirendező  látva, hogy a mozdonyvezető félálomban milyen szorgalmasan dolgozik, a röhögéstől a hasukat fogták és az utolsó csepp álmosság is kiment belőlük.
A mozdonyvezető még ma sem ismeri el, hogy vele ilyesmi megtörtént.
De a kollégák nagyon jól érezték magukat.
 


 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wpsztori.blog.hu/api/trackback/id/tr571856775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evi585 2010.03.27. 13:53:09

Olvasom ám szigorúan a történeteket, ha nem kommentálom mindíg, akkor is! Évi

walteristvan 2010.03.27. 17:38:45

Szia Évi! Örülök neki!

AmBesten 2010.04.01. 14:17:12

A vasúti rendőröknek rendőrségi egyenruhája volt valamilyen vasúti jelzéssel? Nem láttam még fényképet vasúti rendőrről.

walteristvan 2010.04.01. 15:56:09

Biztosan láttál, csak nem volt ráírva, hogy "vasút"
A városi rendőrséghez tartoztak, csa ki voltak helyezve. A vasúton volt az őrsük.

Mikor már nem volt vasúti rendőrörs, a közúton találkoztam velük

Adani 2017.10.16. 13:39:00

Békéscsabán mesélték ,hogy volt ott egy vezér, aki a kocsivizsgálókat meg a fűtőházban dolgozó lakatosokat szívatta meg, mikor az állomási tartalék Bobóra vagy Dácsiára volt beosztva. Néha eljátszotta, hogy nem indul a gép és szólt ,hogy gyertek fiúk toljátok be, nekiálltak tolni mikor kiröhögte magát röffentette a dízelmotort és megköszönte a segítséget és ment a dolgára. Egyszer viszont mikor nem ő volt szolgálatban tényleg elromlott a gép, már jött is mindenki ,hogy nem baj betoljuk, máskor is romlott már el. Akkor tudták meg, hogy meg lettek szívatva.

Ugyanitt volt, hogy az egyik kocsivizgáló egy diliboltban vett egy élethűen kinéző gumiból készült műszart, és mikor a kerekeket vizsgálták odacsempészte a tengelyre és bemászott a forgóvázhoz és hangosan káromkodott, hogy basszameg már megint nem tudnak ezek a hülye utasok olvasni, ki van írva, hogy tilos a WC-t használni mikor áll a vonat. Te gyere csak ide ( mutat a műszarra) megnyomkodja majd közel hajolva meg is nyalja. Ez még meleg, elkapom ezt a szemetet. Kollégája kirakta a reggelit a peronra ezt látva. :)

peronkakas 2017.10.17. 12:15:46

@Adani: Nagyon jó történet ez is.
Nem mondom, hogy máshol nem történnek hasonló esetek, de a vasúton nap, mint nap előfordulnak. Köszi, hogy leírtad!

Adani 2020.06.25. 16:50:34

Orosházán történt, az egyik sorompó őrhelyen, mikor még nem volt villanyfűtés a bakterházban csak szeneskályha. Talán még mai napig sincs. Egyik bakter szolgálat végén közölte a váltóval ,hogy ne aggódjon a kályhát jól bedurrantotta, hát jó, látja is, hogy ég benne a tűz, de csak fázik egyre jobban, de hát akárhányszor ránéz a kályhára látja a fényt benne, tehát ég a tűz, úgy másfél óra múlva lett gyanús megtapogatta, teljesen hideg, belenéz a tűztérbe és káromkodik egy cifrát, miután kiszedte a bekapcsolt zseblámpát.

A bosszú a nyári kánikuláig váratott magára, de mikor éjszakás volt és ugyanaz a kolléga jött nappal leváltani, előtte jó alaposan bedurrantott a kályhába mikor volt vagy 30 fok, nehogy a kolléga megfázzon. Úgy 60 foknál nem is volt melegebb az őrhelyen.
süti beállítások módosítása